Merhaba:
F@TİH projesi üzerine değişik zamanlarda yazılar yazmışım;
Gözümüz aydın F@TİH geliyor....
PISA (Programme for International Student Assessment) 2009 ICT Sonuçları
(FATİHa Projesi)
PISA, ICT 2009 Sonuçları Üzerine Görüşler... !
(unutmadan 2012'de olanları önceden yazmıştım galiba o sonuçları önceden bilmişim, yakında bu konuda bir yazı yazacağım)
En son ERG'nin (Eğitim Reformu Girişimi) katkılarıyla hazırlanan "Fatih projesi eğitimde dönüşüm için bir fırsat olabilir mi? politika analizi ve önerileri" raporunu okuyunca benim de aklımda şu cümle kaldı "Yetişkinler hazır değil". Hemen aklıma da Ingilizlerin kullandığı bir söz geldi "good morning after supper" ya da Türkçe olarak "uyanda balığa çıkalım mı?" desem. başlangııcından itibaren bu tür projelerin başarısının insana bağlı olduğunu savunan bir akademisyen olarak yıllar önce söylediklerimin doğru çıkması sadece bana profesör fıkralarını anımsatıyor "söylediklerin doğru ama işe yaramıyor" :-)
PISA, ICT 2009 Sonuçları Üzerine Görüşler... ! yazısında vurgu yaptığım ".... a second digital divide...." konusu aslında bu başarısız sonuçlar nedeniyle ileride daha fazla canımızı yakacak gibi görünüyor. Neyse ki, bu tür durumları açıklamak için epeyce yabancı ve yerli kökenli deyim mevcut :-)
Ne diyeyim, "nerem doğru ki"
"Teknoloji Enstolasyonu, Teknoloji Entegrasyonu demek değildir."
"Bütün Teknolojilerin Aklı Onu Kullanan İnsanın Aklıyla Sınırlıdır"
Saygılarımla,
M. Yaşar Özden
Merhaba Hocam,
YanıtlaSilYakın zamanda "Fatih Projesinin Öğretmen Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi" adında izlediğim bir sunu FATİH'in sizinde söylediğiniz gibi Teknoloji Enstalasyonu olduğunu ortaya koydu, zaten bunu oturumda da vurguladınız.
Maalesef öyle.
Selamlar ve saygılarımla