Başlıktan da anlaşılacağı üzere İngiliz Ulusal Öğretim Programı'nın Bilgisayar program çıktılarının tanımlandığı web adresine bakınca
National curriculum in England: computing programmes of study
öğrencilerden ilk 4 dönemde sahip olması gereken becerileri sıralıyor (yukarıdaki bağlantı), burada bilgi vermesi açısından;
Key Stage (Dönem)
|
Yaş
|
Süre
|
0
|
3–4
|
1
yıl
|
1
|
4-7
|
3
|
2
|
7–11
|
4
|
3
|
11–14
|
3
|
4
|
14–16
|
2
|
5
|
16–18
|
2
|
yazının giriş cümlesi "Purpose of study: A high-quality computing education equips pupils to use computational thinking and creativity to understand and change the world" doğru söze ne denir. Türkçe meali ise "Yüksek kaliteli Bilgisayar eğitiminin bireyleri dünyayı anlama ve dönüştürmede sayısal düşünme (computational Thinking) ve yaratıcılık becerileriyle donatır" denilmektedir. Yazının devamında ise bu becerilere sahip olmanın diğer doğal ve yapay sistemlere hakim olmada önemli rol oynadığından bahsediliyor. Asıl ilginç olan nokta ise öğrencilik dönemlerinin sonunda öğrencilerden beklenilenler :-(
Key stage 1 (4-7 Yaşlar)
Pupils should be taught to:
- understand what algorithms are, how they are implemented as programs on digital devices, and that programs execute by following precise and unambiguous instructions
- create and debug simple programs
- use logical reasoning to predict the behaviour of simple programs
- use technology purposefully to create, organise, store, manipulate and retrieve digital content
- recognise common uses of information technology beyond school
- use technology safely and respectfully, keeping personal information private; identify where to go for help and support when they have concerns about content or contact on the internet or other online technologies
Key stage 2 (7-11 Yaşlar)
Pupils should be taught to:
- design, write and debug programs that accomplish specific goals, including controlling or simulating physical systems; solve problems by decomposing them into smaller parts
- use sequence, selection, and repetition in programs; work with variables and various forms of input and output
- use logical reasoning to explain how some simple algorithms work and to detect and correct errors in algorithms and programs
- understand computer networks, including the internet; how they can provide multiple services, such as the World Wide Web, and the opportunities they offer for communication and collaboration
- use search technologies effectively, appreciate how results are selected and ranked, and be discerning in evaluating digital content
- select, use and combine a variety of software (including internet services) on a range of digital devices to design and create a range of programs, systems and content that accomplish given goals, including collecting, analysing, evaluating and presenting data and information
- use technology safely, respectfully and responsibly; recognise acceptable/unacceptable behaviour; identify a range of ways to report concerns about content and contact
Kırmızıyla boyadığı yerleri görüşlerinize sunuyorum, bizdeki öğretim programlarını göz önüne aldığımızda 2006 yılında yapılan ve sonra uygulamadan kaldırılan Bilişim Teknolojileri 1-8 programını hatırlamadan edemiyorum.
İşe bu çerçevede bakınca yukarıdaki bilgi, beceri ve turumları kazandırma ancak bu konuda eğitim almış "Bilgisayar Öğretmenleri" aracılığıyla gerçekleşitirlebilir demek çok yanlış olmaz. Umarım, bir gün bu gerçeği farkedenlerin sayısı etmeyenlere erişebilir.
Saygılarımla,
M. Yaşar Özden
Hocam benim bildiğim, bilişim derslerinin azaltılması ve seçmeli hale getirilmesinin bir nedeni çocukların zaten biliyor olması (?) ve okul dışında da öğrenebiliyor olmalarıydı (!). Bu mantık ile zorunlu ve çok ders saati olan "Türkçe" dersinin de ders saatinin düşürülmesi ve seçmeli olması gerekir. Nasıl olsa çocuklar okul dışında da Türkçe konuşuyor(!) Ailede herkes Türkçe biliyor(!) Derslere de herhangi bir öğretmen girebilir. Türkçe bilsin yeter :) Saygılarımla.
YanıtlaSil