Salı, Mart 09, 2021

Harmanlanmış Öğrenme Ortamları - Öğrenme Analitiği

Merhaba:

Öğrenme Analitiği konusu bu aralar çok ilgi çekmeye başladı. Öğrencilerin elektronik ortamlarda oluşturduğu verileri (geçirdiği süre, iletişim sırasında oluşturduğu içerik vb.) izleyerek bu verilerin öğenci başarısıyla bir ilişkisi var mı? sorusuna cevap bulabilmek amacıyla, Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde 2001/2002 Öğretim yılında "CSIT444-Online Web Design" dersinde kendi oluşturduğum "Öğrenme Yönetim Sistemi" üzerinden topladığım verileri Orta Doğu Üniversitesi'nde yapılan bir toplantıda sunmuştum.

Öğretim Yönetim Sitesinin çalıştığı "GUIDE" 

Kaynak: Özden M.Y. (2002), Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi (BTIE 2002), 20-22 Mayıs 2002, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi, Bildiriler Kitabı, s. 44-50.

Öğrenci başına dönem boyuca ortalma siteyi kullanma süresi 11.1 saat olarak hesaplamıştım (öğrenci siteye giriş yaptıktan sonra gördüğü her sayfada geçirdiği zamanın toplam süresi).



Dönem sonu proje sunumlarından sonra öğrencilerin notlarına bakınca,  

Grup ve kişisel olarak chat/forum/e-mail verileri ile dönem harf notları.

harcanan sürelerle oluşan notlar arasında anlamlı bir ilişki bulamamıştım :-).

Umarım günümüz öğrencileri için durum farklıdır, bu çalışmanın yapıldığı tarihten bu yana neredeyse 20 yıl geçmiş. Bu "Öğrenme Yönetim sitemi" hala aktif fakat rektefiye gerektiriyor :-) 

Makale bağlantısı aşağıda;


http://guide.ceit.metu.edu.tr/documents/Ogretici_Tabanli_Ogrenmeden_Internet_Tabanli_btie_2002.htm

Saygılarımla,


Hiç yorum yok: