Perşembe, Ekim 20, 2011

İnternet cehaletine karşı eğitim şart? Hadi canım sende :-)

Bundan önceki yazımda, PISA 2009, Bilişim Teknolojileri (ICT) konusundaki rapordan alıntılar yapmış ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Temel Eğitim Okullarında (4-8 sınıfları) okutulan Bilişim Teknolojileri 1-8 programının seçmeli hale getirilmesi, kredisinin sıfırlanması ve ders saatinin haftada bire indirilmesinin sonuçlarının ne kadar öngörülü (uzgörülü) olduğunu rapordan aldığım sayılarla anlatmıştım. Yukarıdaki haberde de bu öngörünün ne kadar doğru olduğu konusundaki bulgular tekrarlanmış. :-) Ne diyelim, ülkemizi ve geleceğimizi bu kadar düşünen uzmanlarımız olduğu sürece daha çok bu tür raporlar yazar sonuçlarına hep birlikte katlanırız. Bu değişimi gerçekleştiren herkese minnet duygularımı bir kez daha tekrar etmek isterim.
Saygılarımla,
M. Yaşar Özden
20/10/2011

2 yorum:

Halil Ersoy dedi ki...

Hocam, derslerin kredisiz ve seçmeli olmasının şöyle bir gerekçesi olduğunu söyleyenleri duymuştum: Teknoloji okuryazarlığı matematik, en bilimler ve sosyal bilimler gibi "genel geçer" bilgi değil, beden eğitimi, müzik gibi beceri. O nedenle, bir "beceriyi" öğrencinin diğer derslerde ilerlemesi için şart (sınavlı) koşmamak gerekir. Bu benim görüşüm değil, ancak karşı taraftan bu durumu destekleyenlerin ne düşündüğünü aktarmak istedim.
Bilişim okuryazarlığı, bence, ne tür bir alan olursa olsun, bir vatandaşın günümüzde ayakta kalması için olmazsa olmaz bir yeterlilik. O nedenle bu konuda işi okulların dışına bırakmak, sosyo-ekonomik düzeyi sayesinde bu teknolojilerle büyüyen kitleler dışındakileri kaderi ile başbaşa bırakmak oluyor. O nedenle, kredili/kredisiz ama zorunlu dersler olmalı.
Öte taraftan MEB'lığı da bu konuda tutarsızlıklar gösteriyor. Hem dersleri etkisiz hale getireceksiniz, sonra da FATİH projesi gibi veya Microsoft'un doğu Anadolu'daki binlerde kişiye teknoloji dersleri verme projeleri gibi çalışmalar hız vereceksiniz. Hangi yöne ilerliyoruz kestirmek zor.

Naciye Maldar dedi ki...

Teknoloji okur-yazarligi bence biri beceri olmaktan cikmis ve bir gereksinim olmustur. Her gecen gun hayatin seyri teknoloji sayesinde hizli bir sekilde degisiyor. Cagi yakalamak istiyorsak her ogrenciye teknoloji okur-yazarligi sart kosulmalidir.